Translate

niedziela, 2 marca 2014

Deutsches Afrikakorps oddział III / DAK set III

Ostatnio skupiłem się na figurkach w skali 1:72. Pod pędzel trafiają głównie żołnierze niemieccy z okresu drugiej wojny światowej. Za bardzo ciekawy rozdział zmagań pomiędzy aliantami a państwami osi uważam walki prowadzone na terenie Afryki północnej. Dlatego zająłem się pomalowaniem kilkunastu figurek piechurów należących do formacji DAK. Do malowania szykuje się również szkocka piechota Revella oraz Włosi wyprodukowani przez Waterloo1815.   

Dostępne na rynku pudełka z figurkami DAK w skali 1:72  są całkiem dobrze wykonane (Airfix, Italeri, Revell, Ceasar). Można z nich zmontować dobrze komponujące się oddziały niemieckie tak pod względem uzbrojenia jak również dostępnych póz. Planuję jeszcze zakup wieloczęściowego zestawu figurek DAK, który jakiś czas temu wyprodukował ceasar - miniknight. Ciekawi mnie jakość wykonanie figurek, jak również możliwość tworzenia zróżnicowanych poz. Osobiście najbardziej lubię nieśmiertelny zestaw oferowany od lat przez Airfixa. 

Na zdjęciach niemiecki oficer mierzący z Lugera P08 Parabellum oraz strzelec z karabinem Kar98.       



2 komentarze:

  1. Bardzo dobra robota! z 72 musze wygrzebać gdzieś Airfixa i w między czasie pomalować:) Jakiś nawet ciągnik pancerny z działem mam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piechota Airfixa jest świetna. Szkoda, że sprzęt jest w skali 1:76 bo modele tego producenta nie są drogie.

    OdpowiedzUsuń