Translate

środa, 31 sierpnia 2016

Niemiecka haubica 10,5 cm leFH 18 / German Howitzer 10,5 cm leFH 18

Na zdjęciach niemiecka haubica polowa 105 mm leFH 18. Zvezda wykonała bardzo wdzięczy i elegancko spasowany model. Oryginalnie w pudełku otrzymujemy działo oraz 2 załogantów. Dodałem na podstawkę dodatkowych dwóch niemieckich żołnierzy w pełnym rynsztunku bojowym. Pożyczyłem ich z pudełka "Pluton niemieckiej piechoty" wyprodukowanego również przez Zvezdę. 

Na hitlerowców zaczyna spadać grad radzieckich pocisków. Sowieci szykują się do natarcia. Niemcy czekają okopani na pozycjach. Artylerzyści w bezpiecznej odległości kalibrują działa. Za pagórkami na sygnał czekają niemieckie czołgi średnie. Plan jest prosty. Ruscy mają utknąć na przedpolu  umocnień i tym samym ostatecznie wpadną w pułapkę. Początkowo Rosjan ma wgnieść w ziemię ogień artylerii oraz grad kul wyrzucany przez dobrze zamaskowane gniazda karabinów maszynowych. Gdy Rosjanie ostatecznie wytracą impet, wtedy do bitwy dołączą czołgiści. Ich celem będzie gwałtowny atak na lewej flance, którego celem będzie zepchnięcie radzieckich wozów bojowych oraz piechoty w stronę rzeki. Kluczem powodzenia planu jest celny ogień artylerii. Jeżeli załogi dział dobrze wykonają swoje zadanie to klęska sowietów będzie straszliwa.    











8 komentarzy:

  1. Fajna ta zvezdowska haubica. Kiedyś się nad nią zastanawiałem (mam juz 4 z armourfast) i teraz chyba się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Działo z Armourfast jest całkiem fajne. Jedno nawet kiedyś pomalowałem. Szczerze. Zvezda według mnie jest zdecydowanie lepiej wykonana.Minus to jedynie 2 żołnierzy z obsługi w pudełku.

      Usuń