Translate

sobota, 13 sierpnia 2016

Heroic Maps Modułowy kanał 3d / Heroics Maps Modular sewer system 3d

Od dawna planowałem zabrać się za zbudowanie terenu do gry, żeby ruszyć wreszcie z własnym figurkowym systemem "Dungeon Crawlera" przeznaczonego do grania w kilka osób jak i w solo. wreszcie nadszedł czas na budowę systemu kanałów, które znajdują się pod bezimiennym jeszcze miastem fantasy. Zbudowałem wzór kanału pod pierwszą fabularną misję, którą mam nadzieję uda mi się stworzyć idąc za ciosem.

O samych modułach. Teren pochodzi z Heroic Maps. Wydrukowałem go na papierze A4 o gęstości 160. Wyciąłem odpowiednio i naniosłem poszczególne elementy na karton i piankę podkładową pod panele. Mury uniosłem mniej więcej na wysokość 2 - 3 cm. Posadzkę uniosłem o 0,75 mm  w stosunku do wody. Schody tam gdzie było to funkcjonalne do grania uniosłem w górę w stosunku do posadzki. Tam gdzie przeszkadzały by w grze zostawiłem na poziomie 0,75 mm. Kanał zalałem preparatem water effect od Vallejo, żeby uzyskać połysk i imitację cieczy. Efekt złożonego kanału oraz rozłożonego na poszczególne moduły możecie zobaczyć na zdjęciach.       


W zasadzie można nazwać kanał strukturą praktycznie zrealizowaną w 3d. Żeby nie iść w zbędne koszta to zdecydowałem na terenie kanałów umieścić wykonane z papieru beczki, skrzynie i inne przeszkadzajki. Zakup odpowiednich wzorów jak również ich wytworzenie i złożenie to bardzo tania alternatywa w porównaniu do podobnych modeli żywicznych, plastikowych lub metalowych.         

Skala mapy dopasowana jest do figurek 28 mm, ale można również umieścić na niej 20 mm i generalnie można śmiało pokusić się o pogranie. Przy wydruku stosując odpowiednią skalę można stworzyć teren do grania idealnie dopasowany do figurek 20 mm / 15 mm.   





2 komentarze:

  1. Świetne! Przydałoby się tylko jakieś zdjęcie bardziej pod kątem =) Planujesz jeszcze jakieś tereny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Zdjęcia tych modułów będą się przewijały przez szereg postów. Co do terenów to skupię się na modułach kanałów. Zostało mi jeszcze ponad 40 sektorów, w tym 6 dużych pomieszczeń. Później zrobię ulice miasta.

      Usuń