Translate

środa, 22 października 2014

Breda z załogą / Breda machine gun with gunners

Na zdjęciach figurki metalowe figurki włoskich Bersaglieri Mirlitona w skali 1:72. Pozycja obronna wyposażona w ciężki karabin maszynowy Breda 37 ustawiony na trójnogu. Breda została opracowana w 1937 roku i była używanym przez armię włoską przez cały okres drugiej wojny światowej. W czasie gdy strzelec prowadził ognień, drugi żołnierz przygotowywał do użycia sztywną taśmę zawierającą 20 naboi. Pociski przed zasileniem karabinu musiały zostać ręcznie naoliwione. Breda nie posiadała wbudowanej oliwiarki, co stanowiło jej pierwszy mankament i było powodem częstego zanieczyszczenia broni. Podczas prowadzenia ognia magazynek przesuwał się w prawo. Usztywniona Taśma wypadała z karabinu. Łuski nie były wyrzucane na zewnątrz tylko umieszczane z powrotem w ładowniku, co było bardzo poważnym drugim mankamentem włoskiej konstrukcji.     
  























4 komentarze:

  1. Od razu mankament - zapewne dzięki temu systemowi powtórna elaboracja amunicji był ao wiele łatwiejsza; niższe koszty etc...
    Fajnie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Nie jestem specem od ciężkich karabinów ;) ale sprawdziłem parę stron z opisem Bredy 37 i zerknąłem na kilka filmów. Z tego co widziałem i wyczytałem zaletami tego ckm-u jest prosta konstrukcja, szybka i łatwa wymiana lufy, dobrze spisujący się i zarazem funkcjonalny trójnóg, system ładowania określano jako wolny ale bardzo łatwy. Dobrze wyszkolona i zgrana załoga mogła prowadzić ogień bez większych pauz jeżeli dysponowała odpowiednim zapasem gotowych do użycia taśm. Zetknąłem się z opinią, że żołnierze nienawidzili w trakcie walki uzupełniania sztywnych taśm z amunicją do Bredy 37. Z opisów wynika, że nie była to zła konstrukcja tylko obarczona paroma wadami :)

      Usuń
  2. Bardzo ładne malowanie i standardowo= podstawka bardzo realistyczna!

    OdpowiedzUsuń