Translate

sobota, 4 października 2014

Piechota niemiecka wrzesień 1939 / Early world war II German soldiers 1939

Na zdjęciach piechota niemiecka, która we wrześniu 1939 roku przekroczyła polską granicę, biorąc czynny udział w hitlerowskiej agresji na II RP. Figurki to oczywiście dzieło polskiego producenta First to Fight, wydawcę modeli pojazdów i figurek z kolekcji pod tytułem "Wrzesień 1939". Zakupiłem figurki i postanowiłem sprawdzić co dam radę z nich wycisnąć. Pomalowałem zestaw ośmiu figurek, czyli jedną kompletną wypraskę. Pudełko zawiera 24 figurki, na które składają się trzy identyczne wypraski. Efekty malowania możecie obejrzeć na poniższych zdjęciach. Sami oceńcie pozy, jakość rzeźby oraz odlew figurek niemieckich piechurów. Mam nadzieję, że zdjęcia, które starałem się zrobić z dużym zbliżeniem rozwieją wszelkie wątpliwości co do jakości zestawu i jednocześnie ukażą jego zalety oraz wady. (Jedna uwaga co do wyglądu figurek, z masy modelarskiej dorobiłem brakujący fragment twarzy klęczącemu strzelcowi).        













 




















6 komentarzy:

  1. Malowanie, jak zawsze., bardzo ładne! Tu dodatkowo udało się przykryć i zakryć niejako brzydotę rzeźb tych figurek.
    Długo się zastanawiałem nad kupnem- i podziękowałem.
    Sam duuuużo malujesz i kolekcjonujesz wszelakiej maści producentów figurki 1/72 i widzisz biedę tych Niemców:)
    Zostaje mieć tylko nadzieję że Polacy wyglądać będą lepiej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście liczyłem na figurki znacznie lepsze i pod tym względem się rozczarowałem. Myślałem, że FtF wyda figurki bardzo dobre a nawet doskonałe takie jak nieśmiertelne zestawy Esci albo doskonały zestaw piechoty niemieckiej Pegasusa "German Infantry 1939" w skali 1:76. Pozy i detale Niemców Pegasusa powalają na kolana. Widziałem praktycznie wszystkie plastikowe figurki w skali 1:72 z okresu drugiej wojny a piechota z FtF nie jest złym produktem. W mojej ocenie zasługuje na 3 w skali od 1 na 5. Prawda jest taka, że FtF mógł zrobić zdecydowanie lepszy produkt.

      Usuń
  2. Kupiłem zestaw, rzeźba nawet mi się podoba ale co innego mnie rozczarowało, chodzi o materiał z jakiego zostały odlane: gumoleum. W przyszłości będę grać tymi modelami i już widzę jak farba schodzi z gumowatej masy która wygina się przy dotyku. Niestety w tym momencie produkt jest dla mnie nie grywalny. Kolejna wada wedle mojej opinii to okrągłe podstawki które będę musiał ścinać - są za duże i grube. Również dałbym 3 punkty na 5.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja Sławek oryginalne podstawki moim zdaniem są chybionym pomysłem. Z materiału przeznaczonego na nie, producent mógł odlać jeszcze jedną wypraskę figurek. Odciąłem oryginalne podstawki i przytwierdziłem figurki do 25 mm plastików rendery, przede wszystkim, żeby uchronić figurki przed chwytaniem rękoma. Ze względu na gumowatość pomalowałem je również grubymi warstwami farby.
      Mam nadzieję, że kolejne zestawy będą lepsze i bardziej praktyczne.

      Usuń
  3. Ja mam wrażenie, że nastąpiło zamienienie kolorów kurtki i spodni. Mundur niemiecki z początku wojny po całości powinien być Feldgrau albo kurtka felgrau a spodnie olivegrau (albo jakaś taka podobna nazwa). Ja mam wrażenie, że chyba jest odwrotnie. Ale może to tylko coś ze światłem jest. Oczywiście mogę się mylić. Technicznie bardzo ładnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor kurtek celowo rozjaśniłem, żeby lepiej ukazać jakość wykonania figurek FtF. Właściwy kolor bluz to Feldgrau, Spodnie mogę być ciemno szare, rozjaśnienie spodni to efekt zabawy z cieniowaniem elementów postaci. Mocne oświetlenie też dodatkowo rozjaśniło figurki. Drugą grupę niemieckiej piechoty pomalowałem właściwymi kolorami.

      Usuń