Translate

wtorek, 7 października 2014

Piechota niemiecka wrzesień 1939 (II) / Early world war II German soldiers 1939 (II)

Trzy identyczne wypraski piechoty FtF to dla mnie zdecydowanie za mało póz. Liczyłem na chociaż 12 różniących się od siebie żołnierzy, a dostałem póki co jedynie 8. Coś trzeba było z tym fantem zrobić. Miękki materiał sprawił, że o ile usuwanie nadlewek jest koszmarem to cięcie figurek FtF nie sprawia żadnych problemów. Porównałem wysokość żołnierzy i okazały się odpowiadać skalą wspaniałemu, nieśmiertelnemu zestawowi Airfixa "Deutsche Afrika Korps". Urodził się pomysł. Skalpel ruszył w tany i zrobiłem sobie nowych żołnierzy z Września częściowo połączonych z Airfxem. Efekt posklejanych figurek widać na zdjęciach. Jeszcze tylko muszę za pomocą masy modelarskiej poprawić detale. W niektórych miejscach niestety trzeba wyrzeźbić elementy oporządzenia. Dzięki Airfixowi pojawił się chociaż jeden żołnierz z pistoletem maszynowym. Mamy dwóch żołnierzy rzucających granat, trzech strzelców w różnych pozach. Co najważniejsze rozsądnie wyglądającą drużynę MG. Po usunięciu zbędnych podstawek strzelec będzie mógł swobodnie oprzeć MG-34 na ramieniu kompana, a nie o drzewo. Niedługo poprawię figurki a potem je pomaluję. Jestem ciekawy jaki ostatecznie osiągnę efekt po pomalowaniu konwersji.    
                          


2 komentarze:

  1. OOooo i to zapowiada się super! czekam na malowanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wyjdą całkiem fajnie. Zdecydowanie lepiej wygląda po podmianie głowy Niemiec idący do walki na bagnety. Z MG teraz można zrobić duet.

      Usuń